a legfőbb kihívások a készletnyilvántartás kapcsán

1. Bevezető

A készletgazdálkodás és a készletellenőrzés kritikus fontosságú minden sikeres vállalkozás számára. A készlet kulcsfontosságú eleme a vállalkozás növekedésének és jövedelmezőségének, és a készletkezeléssel járó kockázatok megértése segíthet a teljesítmény javításában.

A következő kérdések segítenek felkészülni a raktárkezelő jövőbeli szerepére.

1) Melyek a fő kihívások a raktárkezelés számára?

2) Milyen lehetőségek vannak a raktárkezelés területén?

3) Milyen aktuális kihívásokkal kell szembenéznie a raktáraknak?

4) Mi a legnagyobb költség, amely megakadályozza, hogy egy raktár nyereségessé váljon?

5) Hogyan segíthet csökkenteni ezeket a költségeket, hogy maximalizálja a nyereségpotenciálját?

2. A raktár gazdálkodás és a készletellenőrzés kihívásai

Beszéljünk a raktár kezelésről és a készlet ellenőrzésről és a készletnyilvántartásról, mert a téma összetettebb, mint azt az átlagember feltételezné.

Amikor a készlet ellenőrzésről van szó, van néhány fő kihívás, amellyel szembe kell néznie, ha raktárkezelő vagy készlet ellenőrzési szakember bármilyen üzleti formában. Először is, míg technikailag minden raktár rendelkezik bizonyos szintű készlet ellenőrzéssel, egyesek jobbak, mások rosszabbak. A szervezésnek is különböző szintjei vannak, egyes raktárak sokkal jobban kezelik a készletüket, mint mások.

A raktár hatékony kezelésének képessége megköveteli, hogy alaposan megvizsgálja az általános stratégiát és műveleteket. Ez azt jelenti, hogy képesnek kell lennie arra, hogy értékelje, milyen hatással lesznek döntései a vállalkozás alsó sorára. Végül képesnek kell lennie arra, hogy az ellátási lánc minden szakaszában a legfontosabbra összpontosítson a nyersanyagoktól a késztermékekig. Ezeknek a kérdéseknek a jó megértése segít bölcsebb döntéseket hozni beszállítóként és menedzserként a mai folyamatosan változó világban. Nagy segítségünkre lehet egy bolti készletnyilvántartó program ami ingyen van.

3. A raktározási menedzsment és a készletellenőrzés fő kihívásai

A raktár olyan hely lehet, ahol az árukat tárolják. Ez nagyon hasznos egy kiskereskedő esetében, mert lehetővé teszi számukra, hogy készletüket jó állapotban tartsák, és így újra eladhassák ugyanazokat a termékeket az ügyfeleknek.

De egy gyártó számára ez is létfontosságú. A gyártó gyakran különböző készletszintekkel rendelkezik a különböző termékek esetében, különösen akkor, ha azonos tételek tételeit állítják össze.

Ezért fontos, hogy a raktárat hatékonyan és eredményesen kezeljék, hogy a készletszintek egész évben fenntarthatók legyenek. Ez megfelelő tárolással és tárolással érhető el.

A raktárkezelés tárolási szempontja magában foglalja az áruk oly módon történő megőrzését, hogy azokat ne károsolja a por vagy a nedvesség, valamint a kártevők, például egerek, anyajegyek, patkányok és madarak károsodásának elkerülése. Létfontosságú, hogy az árukat mindig jó állapotban tartsák, mivel ez biztosítja áruk minőségét az életciklusuk során.

4. Melyek a fő kihívások a raktárkezelés és a készletellenőrzés számára

Akkor javíthatja a raktárkezelő rendszert, ha olyan raktárral rendelkezik, amelyet az ügyfelek irányítanak.

A raktározás és a készletgazdálkodás célja annak biztosítása, hogy az Ön által értékesített termék kimegy arra a rendeltetési helyre, amelyre szánták. Amikor ez megtörténik, a raktár készen áll a termék fogadására és feldolgozására.

Mivel a folyamat annyira fontos, a raktárakat mindenféle rendszerrel tervezték, hogy optimalizálják a hatékonyságot és csökkentsék a költségeket.

A feladóknak hatékonyan kell kihasználniuk a termékek szállítására vonatkozó közös gyakorlatokat. Ez gyakran megköveteli tőlük, hogy különös figyelmet fordítsanak arra, hogy a termékeket hogyan csomagolják, válogatják, tárolják és szállítják származási helyükről a végső rendeltetési helyükig.

De mit tegyünk, ha nem tudjuk kezelni ezeket a folyamatokat? Hogyan ellenőrizzük a leltárunkat? Vagy ami még jobb, hogyan minimalizáljuk a hulladékot a készletünk kezelésekor? Keressünk egy jó bolti készeltnyilvántartó programot ami ezeket a készletkezelési problémákat orvosolni tudjuk.

5. A raktár és készletgazdálkodás és a készletellenőrzés kihívásai

A készletgazdálkodás az egyik alapvető készségkészlet, amellyel minden vállalkozásnak rendelkeznie kell. A készletellenőrzés fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni.

Sajnos sok vállalkozás elavult és archaikus készletkezelési stratégiákat alkalmaz, amelyek éretlenek és hatástalanok. Valójában a vállalkozások közel 84% -a kudarcot vall ezen a területen ezen okok miatt.

Mi több, a magas szintű készletellenőrzés szükségességét a piac trendjei és a digitalizálás tendenciái határozzák meg. A régen meghozott döntésekre a mai digitális környezetben már nem lehet támaszkodni. A vállalatoknak biztosítaniuk kell, hogy megbízható ellátási láncuk legyen, hogy lépést tudjanak tartani a kereslettel.

Bár számos előnye van a digitális rendszer használatának a készletkövetéshez, ez nem mentes a kihívásoktól.

Először is, a legtöbb digitális rendszer váratlan hátrányokkal jár . Például a mai legnépszerűbb rendszerek számos korlátozással rendelkeznek, amelyek magukban foglalják a rossz felhasználói élményt és a biztonsági réseket . A pontos ellátási lánc azért is kritikus fontosságú a vállalatok számára, mert termékeik nem tartanak örökké. Ez azt jelenti, hogy ha hiba merül fel a gyártási folyamatban, vagy a megrendelés nem érkezik meg időben, a vállalat szükségtelen veszteségeket (ha nem egyenesen csődöt) szenvedhet. Ezt könnyen elkerülhetjük ha egy korszerű készletnyilvántartó programot használunk.

A készletellenőrzés fontos eleme a termékmenedzsmentnek, mivel lehetővé teszi a készlet kezelését a termelési kapacitás és a vevői igények alapján bármikor . Ez azért is fontos, mert nemcsak arra készteti Önt, hogy mennyi készlettel rendelkezik a vállalatának, hanem azt is, hogy mennyire van szüksége egy adott időpontban, ami lehetővé teszi, hogy okosabb beszerzési döntéseket hozzon. Pontosan tudja, hogy mennyi készlete van a cégének; mennyire lesz rá szükség a következő két hétben; és milyen típusú termékekre lesz szükségük az ügyfeleknek ezen a következő hétvégén vagy a jövő héten (a jelenlegi termelési ütemük alapján). Ezek az információk segíthetnek meghatározni, hogy mikor kell több cikket átrendezni, vagy mikor kell elkezdenie a jövő heti kötegelt rendelések / ellátási rendelések tervezését otthon, így mindenki tudja, mit tudnak a viszonteladáshoz. A munkaerő felhasználhatja ezeket az információkat a jobb szabadságnapok megtervezésére, a túlórák minimalizálására , a munkavállalók távolmaradásának csökkentésére és jobb munkakörülmények megteremtésére .

6. Következtetés

Sok kisvállalkozás kudarcot vall, mert túl leltároznak. Ez veszélyes lehet, mivel megnehezíti az elemek mozgatást olyan időben, amikor szükség van rájuk. A készletgazdálkodás költsége magas lehet, különösen a kisvállalkozások számára.

A megfelelő egyensúly megtalálása a túl sok dolog túl gyors mozgatása és a megfelelő mennyiségű készlet biztosítása között kritikus fontosságú a nyereséges kisvállalkozás működtetéséhez.

Sok kisvállalkozás kudarcot vall, mert túl leltároznak. Ez veszélyes lehet, mivel megnehezíti az elemek mozgatást olyan időben, amikor szükség van rájuk. A készletgazdálkodás költsége magas lehet, különösen a kisvállalkozások számára. A megfelelő egyensúly megtalálása a túl sok dolog túl gyors mozgatása és a megfelelő mennyiségű készlet biztosítása között kritikus fontosságú a nyereséges kisvállalkozás működtetéséhez.

Ez mindannyiunk számára kihívást jelent, mert életünk és üzleti tevékenységünk minden aspektusához gondos tervezésre van szükség. Az egyik stratégia, amely sok szoros határidővel rendelkező vállalkozás számára jól működött, a beszállítói finanszírozási programok, például a QuickBooks vagy a Deloitte Vendor Finance programja a cash flow kezelésére és a szállítmányok nyomon követésére.

A fent felsorolt kérdések fontosak, amelyeket figyelembe kell venni a készletszintek és a teendők keresésekor az elfogadható készletszint fenntartása érdekében, miközben a költségeket alacsonyan tartja:

1) Előre kell terveznie, hogy időben vagy a tervezettnél korábban megkapja a beszállítóktól azt, amire szüksége van - különösen az ellátási lánc vezetőivel, akik gyakran különböző ütemezéssel dolgoznak, mint a vállalat alkalmazottai (ezért használom a beszállítói finanszírozási programokat, például a QuickBooks-ot vagy a Deloitte Vendor Finance programját).

2) Mindig nézze meg, hogy mit vásárol, és győződjön meg arról, hogy a garancia összhangban van a hibákkal, nehogy a szükségesnél többet fizessen a hibás termékekért.

3) Szüksége van valakire, aki érti, hogyan működik a készletgazdálkodás és a lényeg (vagy legalább van valaki, aki megtanítja őket!). Ez segít annak a személyzetnek, akik nem tudják kitalálni, mi és hogyan történik a leltárral.